سلام.خوش آمدید*** دوست گرامی؛ توصیه می‌‌‌کنم اگر اولین دیدار شما از این وبلاگ است، «حتما» ابتدا پست ثابت(اولین پست) را بخوانید.*** جدیدترین مطالب وبلاگ را، بعد از این پست دنبال کنید. ***با نظرات ارزشمند خود، زینت بخش وبلاگ باشید.*** موفق و منصور باشید

برای همه مفیده

چهار راه حل عالی برای چهار گرفتاری مهم
نویسنده : عبدالله حقدوست - ساعت ٢:۳٠ ‎ب.ظ روز ٢۱ تیر ۱۳٩٢
 

این مطلب برای کسانی مفید است که «ترس در وجود آنهاست» یا «اندوه و غمی بر آنها سنگینی می‌‌کند»، یا «مورد مکر و حیله قرار گرفته‌‌اند» و یا «به دنبال به دست آوردن دنیا» هستند.

چهاردرمان برای چهار مشکل

اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، پس ادامه مطلب را بخوانید.


گاهی مواقع برخی دستورات در دین اسلام آمده است که از آنها غافلیم و برای رسیدن به مقصود، به جای عمل به آن دستورات ارزشمند و مهم به بیراهه می‌‌رویم.

در روایتی بسیار زیبا و ارزشمند، امام صادق(علیه‌‌السّلام)، چهار دارو و درمان برای چهار مشکل و حاجت بسیاری از ما ارائه فرموده‌‌اند.

امیدوارم با عمل همراه با اعتقاد، به این دستورات، به مقصود نائل شویم.

در روایتی امام صادق(علیه‌‌السّلام) می‌‌‌فرمایند:

1ـ در شگفتم برای کسی که «ترس بر او غلبه کرده»، چگونه به ذکر «حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ» (آل‌عمران:173) پناه نمی‌‌‌برد.

در حالی که خداوند متعال در ادامه‌‌ی ذکر یاد شده فرموده است: «پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.»

2ـ در شگفتم برای کسی که «اندوهگین است»، چگونه به ذکر «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ‏ مِنَ الظَّالِمِینَ»(انبیاء:87) پناه نمی‌‌‌برد.

در حالی که خداوند در ادامه‌‌ی این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می‌بخشیم.»

3ـ در شگفتم برای کسی که «مورد مکر و حیله واقع شده»، چگونه به ذکر «اُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ»(غافر:44) پناه نمی‌‌‌برد.

در حالی که خداوند در ادامه‌‌ی ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.»

4ـ در شگفتم برای کسی که «طالب دنیا و زیبایی‌‌‌های دنیاست»، چگونه به ذکر «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِالله» (کهف:39) پناه نمی‌برد.

در حالی که خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمت‌های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت‌ها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می‌دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»

 منبع: بحارالانوار90: 184.


 



comment گل نوشته شما ()